"Ett halvt ark papper"

3kommentarer

Redan i början av texten förstod jag att något hade hänt, som att han skulle flytta. Men vad som faktiskt hade hänt förstod jag inte förens i slutet av texten, när det stod något om en begravningsbyrå. Hans fru hade dött och han var i stor sorg. Efter att jag läst texten igen började allt låta logiskt, psalmnumret 15 11. Fördelarna med Strindbergs sätt att skriva är att det är informationsrikt, kanske därför han har skrivit på detta sätt. Men en negativ sak med skrivsättet enligt mig är att det är svårt att förstå vad det handlar om, man måste nästan tänka efter vad det är som faktiskt händer.

Denna novell är fylld med kärlek och saknad för sin nyligen avlida hustru, Alice.

//Lisa

3 kommentarer

Fanny

15 Apr 2013 10:06

Bra skrivet Lisa! Jag tycker att det gjorde det mer intressant att läsa då han hade historien på ett litet papper, då fick fantasin flöda och jag fick skapa en egen bild av hur allt var. Det föredrar jag framför att han skulle ha berättat allt detaljerat.

Josefine

16 Apr 2013 13:07

BRA! :)
Håller med om att man i börjar förstår att något har hänt men man vet inte förrän i slutet! :)

Jesper

03 May 2013 10:55

Roligt att se från någon annans perspektiv, tänkte själv inte så mycket på hur man var tvungen att analysera då man läste den.

Kommentera

Publiceras ej