"Det går an" del 3

4kommentarer

Karaktärerna i boken har inte förändrats speciellt mycket sedan jag började läsa. Jag tycker inte att författaren har gett en tydlig bild av karaktärerna så för mig är det ganska svårt att få en bild av dem. Den största förändringen jag kan se är att karaktärerna öppnar sig mer och mer hela tiden. Sergeanten har varit ganska lik sig själv genom hela boken hittills, men Sara har varit väldigt tyst och tillbakadragen genom hela boken. Inte förrän nu i mitten av boken har hon börjat ta för sig mer och berätta om sig själv och vad hon tycker om saker och ting. Jag tror att detta kan bli roligt att läsa mer utav, hur Sara kommer att utvecklas från en tyst och blyg tjej till en kvinna som gör sin röst hörd. Utan Sergeanten hade Sara aldrig öppnat sig tror jag, eftersom han är en sådan öppen och trygg person så känner Sara att hon också kan vara det i hans sällskap.
 
//Fanny

4 kommentarer

Josefine

02 May 2013 20:19

Bra!! De är roligt o se hur en person utvecklas genom boken gång!

Jesper

03 May 2013 10:40

Bra analyserat! Synd bara att du inte får en riktig bild på hur de ser ut.

Liza

13 May 2013 10:18

Håller helt med! Det är kul att se hur hon är och få veta mer om henne. Hennes karaktär blir lite "mystisk" också just på grund av hennes smygöppnande nu inåt boken

Johanna

15 May 2013 10:08

Håller med de andra som kommenterat, kul att få följa Saras utveckling från blyg tjej till kvinna som vågar uttrycka sina åsikter. Varför är hon tyst och blyg i början? Eller får man inte veta det? :)

Kommentera

Publiceras ej